JOM KLIK KLIK SAYA

K A M I

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 16, 2014

NUTELLA BROWNIES - RESEPI

Salam.. Hari ni aku nk share resepi yang simple, NUTELLA BROWNIES!!! Sebelum ni aku ade post kt wechat aku. So, utk kawan aku, Faizah yang ade pm tanye resepi. ini hahh.. Guna 3 bahan je untuk buat NUTELLA BROWNIES ni. YA BETUL!!!! 3 bahan ajeeee... aku tak tipu lah.. 

Yang aku biasa telan brownies yang bentuk petak tu. ni aku bedal je pakai paper cup..
Resepi ni aku rembat kat blog matsaleh Ni. Tapi aku ubah le yang agak mana ade kt dapur uma aku ni. So so So... layan la resepi & gambar yang ade ye..




Jeng.. jeng.. Jeng.. Inilah 3 bahan yang digunakan untuk NUTELLA BROWNIES ni.

1. Nutella (aku guna 1 botol tu terus)
2. 1 biji Telur
3. 5 Sudu besar Tepung Serbaguna (ada yang guna TEPUNG MFM)




Memula tu gaul telur & Nutella dulu dengan menggunakan Puan Mixer. 
Agak da sebati & sebata tu.. Masukkan pula 5 Sudu besar Tepung Serbaguna tu. 
Aku guna measurement spoon. Senang sikit kerja nye. takyah nak agak² sgt..

Lepas da sebati 3 bahan tu.. Sila sediakan paper cup untuk korang isi itu bahan.. 
Aku kaup pakai sudu teh kecik je. tak done nak curah guna piping kt paper cup tu.
sesilap mau di ceperet-ceperet oleh anak2 gadis ku.. 

Gambar??  Tak kesempatan nk capture sebab isi suara da keluar bila si kecik dok makan tepung tu.. 




Bila da siap letak dalam paper cup tu. Sila lah panaskan oven korang dulu. Lepas tu bakar la NUTELLA BROWNIES itu dgn suhu 180c lebih kurang 15minit gitu. TAPI!!! bergantung pada keadaan & cuaca oven korang eh.. Aku guna oven oldskool, lebih 25thn da.. 
peninggalan arwah MAK aku.. 


Untuk mengenal pasti NUTELLA BROWNIES korang tu dah masak ke belum.. guna la LIDI.. cucuk bahagian tengah. agak masa korang lepas cucuk tu. bila lidi nye bersih takde sisa brownies tu.
maknanye MASAK!!! yeaaayyy...





Inilah NUTELLA BROWNIES yang siap keluar dari oven... Gambar 1st tu aku yang isi.. Gambar No. 2 hasil isian dari Alyssa & Ardelia .. Ardelia Sofea memang tekak coklat sesaja.. okaylah kan.. 
Maaflah ye, tangan kami ni bukan tangan kulinari punya orang. 


Hahhh... yang ni Alyssa Sofea yang bubuh topping nye. aku guna coklat cadburry je. kasi double boil sikit.. pastu bubuh la atas NUTELLA BROWNIES tu.. 

Terpulanglah kat korang nak bubuh apa atas NUTELLA BROWNIES tu..

SELAMAT MENCUBA YE PADA ANDA SEMUA.. SENANG KAN..  ^____^


Inilah anak dara saya yang bikin isi tekak saya terkeluar skjap.. hehehhe...



No comments:

Post a Comment

Cik NUFF Saya