JOM KLIK KLIK SAYA

K A M I

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 29, 2013

KERDILNYA AKU

Alhamdulillah.. Seronoknya dapat curi masa dengan anak² & suami. Kerja dari awal pagi balik sehingga lewat senja. kadangkala membataskan kami untuk bersama dengan anak² lebih lama. Pengasuh kadang lebih kenal anak kita daripada kita sendiri. in sha allah cukup segalanya ibu berhenti kerja ya jaga kamu semua.. in sha allah..

Gembira kakak & adik bile ayah bawak pergi taman dekat mutiara rini. memang buai aje la yang dituju nye.. adik la paling over. maen gelonsor macam budak dah besar je. hehehe..
Masa tengah menghayun buaian adik. Tetiba lalu la 1 pasangan dengan ank perempuan kecil.. Ya Allah.. comelnye budak tu. lengkap bertudung. sedikit pun tidak nampak rasa rimas dengan pakaian macam tu. Tengok ibunye. Ya Allah, cekalnye dia bertudung litup penuh serta berniqab. Tiba² aku rasa hati ni sangat sayu & rasa malu sendiri bile tgk dia mampu menutup penuh sedangkan aku.. liatnye..  bile melihat depan aku. ada yang bertudung tp berlengan pendek. xpakai sarung tangan/inner. disebelah kanan aku berlengan panjang tapi ketat nak menampakkan sangat warna bra & raup dadanya. Dan disebelah kiri aku berlegging, tshirt lengan pendek & bertudung.. Alahai.. rasa diri kerdil sangat. Takpe lah. Jika sememang aku tidak mampu berniqab dan berlitup seperti perempuan itu. sekurang²nya aku perlu menutup labuh & memakai yang longgar².. Allahuakbar.. Mohon aku mampu membuat semua dengan keikhlasan hati & keranaMU.




Individu yang terdorong nak sangat berpurdah, sukar untuk istiqamah dalam berpurdah.

Sebabnya?
Ia seakan-akan ikutan,
tengok orang berpurdah, dia pun nak berpurdah,
mengikut hawa nafsu,
bukan dari dorongan ilmu.

Jadi perlu belajar dulu 
cari ilmu, perbaiki akhlak dulu. :)
Mudah²an kan..

No comments:

Post a Comment

Cik NUFF Saya