JOM KLIK KLIK SAYA

K A M I

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 24, 2011

UNEXPECTED

Ya Allah, kite sangat² tak jangka ini akan berlaku dlm diam.. nseb baik la aku mmang gatal jari.. click sana click sini.. skali ter click.. hahh!! amik kau.. terpaku & tergamam aku membaca "statement" itu.. ntah berapa puluh kali aku beristigfar. Ya Allah, apakah ini semua? Dugaan apa kah yang KAU beri dalam diam ini.. KAU gerak kan jari ini mencari yang tak pasti, tapi ini yg aku temui.. Allahuakbar!!! Sungguh Sedih, Pilu & Geram yang pastinya menyelubungi hati & perasaan. Benarkah kawan² ade yang kata


1) Kita mesti BERSANGKA BAIK pada org itu
2) kite kena BERSANGKA BURUK walaupun dea org terdekat kite even suami kita.


*ops!! suami plak.. maaf ye sy married. tu yg suami & anak sesaja..


OMG!! im sorry. saya bkn jenis org yg Ke-2 itu.. wlaupun ati kcik berkata ya, ade btol jgk yg no 1 @ no 2. seeloknye seiringan la kan. klau salah 1.. mau ranap dunia ni kan..


Oke, continue the story ya. Sorry guys xdpt nk copy paste "statement" tersebut. bkn ape utk menjaga ati & nama baik org terntu.. ckup la aku katakan yang dia cuba MENG"AIB"KAN seseorg yg slama ini tidak pernah berkira / jemu / susah payah membantu dia dan yg lain². wlaupun apa yg ada pd seseorg itu tak seberapa mana pun. tp sekurg² nya dea masih ade nilai² kemanusian yang aku boleh bangga kan. Kenapa? dan kenapa ye orang sekarang ni terlalu cepat menilai orang dgn mudah. tanpa sedar siapa akan diri dia itu. ape yg lebih menyedihkan lagi dia ni bkn nye org yg layak utk mentafsir @ menilai seseorg itu dgn hanya tahu melihat tanpa bertanya kenapa & mengapa seseorg itu begitu. Dia itu siapa? Dia itu hanya anak kecil yang dulu nya seperti aku jugak. yang meningkat dewasa dan mahu mengenal erti ragam dunia & manusia di sekelilingnya. bezanya aku tak setinggi pelajaran dia. sekurang² aku telah diajar utk BERDIKARI & MENGENAL DIRI. Sekurang² aku tidak menyusahkan seseorg itu dengan hal remeh aku & adik beradik lain. Tapi dia bg aku adalah ORANG LUAR. Sebenarnya DIA ADALAH ORANG LUAR. Ya ORANG LUAR.. yang..


oh!! sudah la fiza.. jgn terlalu tinggi kau mengata kan ini. cukup la ape yang telah kau karang ini. i'Allah segalanya akan terjawab. bukan niat aku untuk menjadi api dalam sekam tp itulah yg patut aku lakukan. demi menjaga maruah SESEORG ITU. Kerana SESEORG itu lah adalah orang yang penting dalam hidup aku. MAAFKAN aku ye DIA. aku tau kau akan marah bila ini terlerai nnti. tp ini juga PENGAJARAN untuk kau. supaya lebih berhati² dengan apa yg kau lakukan. Nasihat aku, sedarlah siapa diri kau & jangan mudah menuding jari tanpa kau bertanya KENAPA & MENGAPA..


* lain kali kn. jgn ckp org je eh. DIA pon sama je.
or Manusia semua sama je

1 comment:

Cik NUFF Saya